مخزن فیلتر شنی

خانه | محصولات | مخازن تصفیه آب | مخزن فیلتر شنی

مخزن تصفیه آب: فیلتر شنی

فیلتر شنی مخزنی است که با حذف ذرات نامحلول در آب، آن را فیلتر کرده و  آبی صاف و عاری از ذرات معلق ارائه می کند. معمولا این ذرات شامل شن، خاک و گل، قارچها، پلانکتون‌ها، ذرات حاصل از خوردگی دیواره لوله ها، ذرات پوست و مواد عالی می باشد.

در فیلتر شنی، آب ناصاف را بصورت تحت فشار از یک بستر فیلتر کننده آب نظیر شن یا کربن اکتیو یا ذغال آنتراسیت عبور می دهند. بدین طریق ذرات معلق موجود در آب در بین خلل و فرج فیلتر گیر کرده و از آن عبور نمی کند و آب صاف شده از دستگاه فیلتر شنی خارج می شود.

فیلتر شنی

 

کاربرد دستگاه فیلتر شنی

الف: در رودخانه های با کدورت بالا، می‌توانیم پس از عملیات انعقاد و لخته سازی، آب را از فیلتر شنی عبور دهیم تا آب شرب بدست آید.
ب: استفاده از فیلتر شنی برای تصفیه آب استخر و جکوزی برای جلوگیری از کدر شدن آب و زلال سازی آن
ج: تصفیه نهایی فاضلابهای صنعتی و انسانی
د: تصفیه آب برج خنک کن از مواد معلق نفوذی از هوا به آب مانند گرد و خاک

البته در هنگامی که به جای شن از ماده‌ای بنام کربن اکتیو (کربو- دور) در دستگاه استفاده شود، با حذف کلر، فنول‌ها و مواد آلی مشابه، مزه نامطلوب و رنگ آب از بین خواهد رفت.

در فیلتر کربن اکتیو توصیه می‌شود، زغال موجود در دستگاه هر شش ماه یکبار شستشو و احیا گردد. برای این منظور باید پس از شستشوی معکوس، دانه‌های زغال را به مدت ۳۰ دقیقه با بخار آب شستشو داد.

ساختمان فیلتر شنی (فشاری)

مخزن فیلتر شنی ساخت شرکت مبدل سازان مبنا بصورت استوانه‌ای فلزی و بدنه آن از جنس کربن استیل تولید شرکت فولاد مبارکه می باشد. در داخل مخزن، از دو لایه رنگ اپوکسی برای جلوگیری از خوردگی استفاده می شود. در خارج مخزن نیز، از دو لایه رنگ روغنی جهت جلوگیری از خوردگی در مقابل رطوبت هوای اطراف استفاده خواهد شد.

به علت آنکه فشار بیشتر از ۷ بار باعث پدیده شیار سازی و در نتیجه عدم کارایی مطلوب فیلتر می شود، طراحی ضخامت بدنه مخزن بر اساس فشار بین ۷-۳ بار می‌باشد.

دستگاه فیلتر شنی هم بصورت عمودی و هم بصورت افقی ساخته می‌شوند. قطر فیلتر شنی عمودی استاندارد از حدود ۰/۵ تا ۳ متر و ارتفاع آن بین ۰/۵ الی ۱/۵ متر می‌باشد. البته فیلتر شنی عمودی به خاطر آنکه در راستای ارتفاع آنها عمل تصفیه  انجام می‌گیرد به فیلتر افقی ترجیح دارند. در فیلترهای افقی آب ورودی و آب تصفیه شده از طریق یک کلکتور تقسیم و یا جمع آوری می‌شود. اما در در فیلترهای عمودی این عمل توسط نازلهای ورودی از بالای دستگاه انجام می گیرد.نمای برش خورده فیلتر شنی

جزئیات دستگاه فیلترشنی

– دارای مخزن تحت فشار فلزی یا گالوانیزه و یا استیل با ضخامت متناسب با فشار کار سیستم
– دارای شیر دستی پروانه ای، کشویی و یا شیر دیجیتال تمام اتوماتیک دِبی کنترل
– مجهز به لوله کشی کامل برروی مخزن
– به همراه محصول سیلیس در سه سایز با کیفیت عالی ارائه خواهد شد.
– مخازن از داخل با دو لایه اپوکسی و از خارج با دو لایه رنگ زینک ریچ پوشش داده می شوند.

فیلترشنی،فیلتر کربن اکتیو ، sand filter، منبع فیلتر استخر،فیلتر جکوزی،ذغال آنتراسیت،سیلیس،تصفیه آب،تصفیه چاه،صافی آب،صافی استخر،صافی جکوزی،مدار فیلتر،

مطالب مرتبط

قیمت مخزن تحت فشار

مخازن فیلتر شنی با توجه به کارایی و کاربردهای گسترده‌ای که دارند، ابزارهای بسیار مهمی در فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب هستند. این مخازن می‌توانند به تصفیه آب و حفظ محیط زیست کمک شایانی نمایند.

بیشتر بخوانید »

منبع تحت فشار چیست؟

مخزن تحت فشار مخزنی است که برای ذخیره یک سیال با فشار بالاتر از فشار اتمسفریک، استفاده می شود. مخازن تحت فشار معمولا به صورت استوانه یا کروی ساخته می شوند تا تحمل فشار سیال داخل خود را داشته باشند.

بیشتر بخوانید »
مخزن سختی گیر آب

سختی گیر آب

مخازن فیلتر شنی با توجه به کارایی و کاربردهای گسترده‌ای که دارند، ابزارهای بسیار مهمی در فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب هستند. این مخازن می‌توانند به تصفیه آب و حفظ محیط زیست کمک شایانی نمایند.

بیشتر بخوانید »
FacebookTwitterInstagram
Skip to content